my first story

05.10.2019

Nikdy by mě nenapadlo, že zrovna JÁ, která na gymplu nesnášela sloh, budu někdy psát blog... a už vůbec ne o své pleti. Ale to spíše z toho důvodu, že jsem se za pleť vždy styděla, schovávala se a díky ní jsem nikdy vysoké seběvědomí neměla. Ten, kdo má stejný problém, určitě ví, o čem mluvím. Vždy jsem si říkala, jak je strašně nespravedlivé, že holky, které se o svou pleť nikdy nestaraly, nepotřebovaly tuny kosmetiky, ji mají tak krásnou, a já.. po návštěvách několika doktorů, dermatologů je zlepšení jen na chvíli..teda pokud vůbec se nějaké zlepšení dostavilo. A proč právě beauty blog? Když jsem hledala např. make up, který bude skvěle krýt a bude na problematickou pleť, nedokázala jsem najít bloggerku, která má opravdu problematickou pleť a která doopravdy to vysoké krytí potřebuje. Není to o zakrytí jednoho pupínku. I když vím, že make up to nevyřeší, je důležitou součástí života, abys mohla vyjít ven bez toho, aby ses schovávala. Nyní mám 27 let a boj vedu stále. Akné je jiné než před 10ti lety, kdy se mi na čele objevilo pár pupínků v pubertě. Akné se přesunulo na tváře a to tak, že to jsou především záněty. Po všech mých zkušenostech se s tím snažím bojovat především sama. Není pro mě vůbec snadné o tom psát, natož pak zveřejnit fotografie, ale je to součástí života a třeba alespoň někomu tím pomůžu a můžeš být 100% přesvědčena, že v tom opravdu nejseš sama.

Nikdy by mě nenapadlo, že zrovna JÁ, která na gymplu nesnášela sloh, budu někdy psát blog... a už vůbec ne o své pleti. Ale to spíše z toho důvodu, že jsem se za pleť vždy styděla, schovávala se a díky ní jsem nikdy vysoké seběvědomí neměla. Ten, kdo má stejný problém, určitě ví, o čem mluvím. Vždy jsem si říkala, jak je strašně nespravedlivé, že holky, které se o svou pleť nikdy nestaraly, nepotřebovaly tuny kosmetiky, ji mají tak krásnou, a já.. po návštěvách několika doktorů, dermatologů je zlepšení jen na chvíli..teda pokud vůbec se nějaké zlepšení dostavilo. A proč právě beauty blog? Když jsem hledala např. make up, který bude skvěle krýt a bude na problematickou pleť, nedokázala jsem najít bloggerku, která má opravdu problematickou pleť a která doopravdy to vysoké krytí potřebuje. Není to o zakrytí jednoho pupínku. I když vím, že make up to nevyřeší, je důležitou součástí života, abys mohla vyjít ven bez toho, aby ses schovávala. Nyní mám 27 let a boj vedu stále. Akné je jiné než před 10ti lety, kdy se mi na čele objevilo pár pupínků v pubertě. Akné se přesunulo na tváře a to tak, že to jsou především záněty. Po všech mých zkušenostech se s tím snažím bojovat především sama. Není pro mě vůbec snadné o tom psát, natož pak zveřejnit fotografie, ale je to součástí života a třeba alespoň někomu tím pomůžu a můžeš být 100% přesvědčena, že v tom opravdu nejseš sama.

Je to můj první článek, takže bych vás chtěla seznámit s tím, jak to u mě vůbec probíhalo, kdy to bylo nejhorší a jak se s tím vyrovnávám teď.

Jak už jsem psala výše, pleť jsem neměla nikdy výstavní, ale bylo to takové, že se to stále svádělo na pubertu a kožní doktoři vám předepíšou antikoncepci a lokální antibiotika, která vám pomůžou, ale vždy jen na chvíli. Prošla jsem několika chemickými peelingy, modrým světlem, dokonce i laserem, který mi pleť zhoršil asi nejvíc. Byla jsem bezradná... rodiče vám na Vánoce koupí poukázku na laser, který slibuje zázraky, jak vám pleť vyhladí, zmizí vám akné a vy nakonec přijdete ještě s horší pletí, než před zákroky. Brečela jsem. Po čase používání přípravků na čištění a krémů nejdříve od Vichy, poté od Avene byla pleť relativně v pohodě. Ale pleť si na kosmetiku zvykne a už to na ni nezabírá. Značku kosmetiky jsem tedy po čase vyměnila a bylo zase na chvíli vyhráno. Bohužel před rokem, kdy jsme se vrátili od moře, moje pleť vypadala hrozně. Velké zánětlivé akné po tvářích, které se jen zhoršovalo..na čele a nose po akné ani památky. Kombinace soli, potu, sluníčka a opalovacího krému (i když byl samozřejmě použit na problematickou pleť s faktorem 50) mi opravdu nesvědčí, a to mi dokázala i tento rok po dovolené u moře. Takže po roce znovu stejný scénář a začínám od znova.

V tu chvíli jsem se začala zajímat o další kosmetiku, vitamíny, čaje a další produkty, které mi můžou pomoci. Pořád si říkám to, že jsem ještě nevyzkoušela všechno a že každému pomáhá něco jiného. V příštím článku se zaměřím na kosmetiku, která mě teď opravdu hodně zachránila a zatím jsem maximálně spokojena. Doufám, že se vám článek líbil, budu ráda za jakékoliv názory, připomínky či dotazy do komentářů.

 


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky